سینوزیت و جراحی زیبایی بینی

سینوزیت از جمله بیماری های شایع در جامعه می باشد که افراد زیادی با آن درگیر هستند .از جمله علائم بیماری سینوزیت گرفتگی بینی، ترشحات پشت حلق، درد صورت ،احساس پری و سنگینی صورت و درد پشت چشم ها می باشد. این درد معمولا در بعداز ظهر ها بیشتر می باشد و در بعضی فصول سال تشدید می شود . از جمله دیگر علائم سینوزیت سرماخوردگی های طولانی می باشد. مثلا پس از گذشت 2 هفته هنوز ترشحات داخل بینی و گلو بیمار را اذیت می نماید .

سینوزیت و جراحی زیبایی بینی
حال این سوال مطرح است که آیا کسی که مبتلا به سینوزیت باشد می تواند عمل جراحی بینی را نیز همزمان انجام دهد؟
جواب این پرسش” آری” می باشد.
اولین اقدام جهت درمان سینوزیت درمان طبی است که شامل :
داروهای مختلف مثل استفاده از آزیترومایسین یا آموکس کلاو یا سفالکسین و یا کلاریترومایسین و همچنین استفاده از اسپری های کورتون داخل بینی می باشد. حال اگر با این درمانها جواب داده نشد و یا اینکه جواب نسبی داده شد و بیمار نیز قصد عمل بینی داشته باشد می توان همزمان پس از انجام آزمایشات مختلف و انجام سی تی اسکن سینوس ها ،هم جراحی زیبایی بینی و هم جراحی آندوسکپی سینوس ها را به طور همزمان انجام داد.ابتدا در جراحی، آندوسکپی سینوس ها انجام می شود و در داخل بینی ترشحات چرکی از سینوس ها خارج می شود و دهانه ی سینوس های بسته شده باز می شود و راه عبور هوا و ترشحات سینوس کاملا باز می شود. پس از اطمینان از پاک شدن سینوس ها در مرحله ی بعد در همان روزی که عمل اول انجام می شود می توان جراحی زیبایی بینی هم انجام داد و معمولا هر دو عمل به خوبی توسط بیمار تحمل می شود.نکته این است که مسلما وقتی دو عمل همزمان انجام می شود میزان بهبودی بیمار طول کشیده و همچنین مراقبت های دارویی و شستشوی سینوس ها نیز باید بیش از قبل باشد.
با آرزوی بهبودی شما