ترس از بیهوشی،درد و عوارض عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی بینی معمولاً برای مقاصد زیبایی و به منظور بهبود ظاهر بینی انجام می شود. برای افرادی که تحت هر گونه عمل جراحی قرار می گیرند، یکی از رایج ترین سؤالات، نحوه ی انجام عمل و میزان دردی است که فرد باید در حین انجام عمل جراحی تحمل کند. این درد ممکن است اندکی نگران کننده باشد.

اگر می خواهید بر روی بینی خود جراحی انجام دهید ولی در این مورد نگران هستید، جراح احتمالاً عمل رینوپلاستی، روند بهبودی پس از عمل، درد همراه با عمل جراحی و مدت زمان مورد نیاز برای بهبودی را در طول جلسه ی مشاوره برای شما تشریح می کند. این کار می تواند برای کاهش ترس شما مؤثر باشد. عمل جراحی برای هر کس تجربه ای متفاوت بوده و افراد آن را به گونه های مختلفی توصیف می کنند. در صورتی که قصد انجام عمل جراحی بر روی بینی خود را دارید می توانید با شماره تلفن 03136266851 تماس گرفته و یک وقت ملاقات تعیین کنید.

رینوپلاستی یا عمل جراحی بینی
جراحی بینی عملی است که در طی آن ظاهر بینی دستخوش تغییراتی شده و شکل و اندازه ی آن بهبود داده می شوند. این عمل ممکن است با مقاصد زیبایی و یا با مقاصد ترمیمی مانند نقایص مادرزادی و مشکلات تنفسی انجام شود. تغییرات کوچک بر روی بینی معمولاً تأثیر شدید و قابل ملاحظه ای بر روی ظاهر کلی چهره می گذارند. به همین دلیل جراح سعی می کند تا حد امکان به شما نزدیک شده و درک کند که هدف شما از انجام جراحی بینی چیست. جراح ساختار بینی و چهره ی شما را بررسی کرده و عواملی را که ممکن است بر روی عمل تأثیرگذار باشند را در نظر می گیرد.

آیا از بیهوشی عمومی می ترسید؟
داشتن اضطراب از قرار گرفتن تحت بیهوشی عمومی امری عادی است. احتمالاً بهترین کار ممکن این است که از جراح خود بخواهید تا از متخصص هوشبری خود بخواهد با شما تماس بگیرد.
البته به طور کلی، با وجود اینکه ممکن است عوارض خطرناکی در طی بیهوشی رخ دهند، احتمال ایجاد این عوارض در افراد سالم بسیار کم است. متخصص بیهوشی در کل طول بیهوشی در کنار شما نشسته و تمامی نشانه های حیاتی شما را به دقت تحت نظر می گیرد. او برای رسیدگی به عوارض احتمالی آموزش دیده که البته احتمال ایجاد این عوارض بسیار پایین است.

آیا عمل جراحی بینی دردناک است؟
درجه ی درد و همچنین تورم و کبودی های پس از انجام عمل تا حد بسیار زیادی به سطح تحمل فرد و شدت عمل جراحی انجام شده بستگی دارد. معمولاً زمانی که افراد قصد انجام عمل جراحی زیبایی دارند، تغییرات انجام شده به حدی قابل ملاحظه اند که مدت زمان ناراحتی کوتاهی که پس از عمل وجود دارد به چشم نمی آید.
بازسازی پل بینی نسبت به استئوتومی یا کوچک کردن استخوانهای بینی درد کمتری را به همراه خواهد داشت. با گذشت هفت ماه پس از انجام عمل جراحی، تورم ایجاد شده تا حد زیادی از بین می رود. پس از انجام هر عمل جراحی، مقداری ناراحتی وجود دارد. برای تمامی افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، داروهای مسکن درد مخدر تجویز خواهند شد.

ترس شدید قبل از انجام جراحی بینی
برای کاهش ترس ها و نگرانی های خود می توانید قبل از انجام عمل، با جراح خود یک قرار ملاقات ترتیب داده و با او گفتگو کنید. در صورتی که بیمار هر گونه ترس یا نگرانی از انجام عمل داشته باشد، بهتر است انجام جراحی به تعویق انداخته شود تا زمانی که فرد به خوبی از روش انجام عمل آگاه شده و ترس او از بین برود.

درد ناشی از عمل جراحی بینی حداقل میزان ممکن خواهد بود
درد ممکن است یکی از سخت ترین چیزها برای تحمل در هر فرد باشد. با این حال در مقایسه با بسیاری از عمل های جراحی، عمل جراحی بینی حداقل میزان درد ممکن را دارد. البته نباید به این فکر کنید که یک تغییر اساسی بر روی بینی ممکن است بیش از تغییرات دیگر ایجاد درد کند. شما باید عمل جراحی بینی خود را به گونه ای طرح ریزی کنید که جراح بتواند به بهترین شکل ظاهر بینی شما را تراش دهد، بدون توجه به اینکه کدام یک از تغییرات درد بیشتری خواهند داشت.

چگونه ترس خود را از عمل جراحی بینی کاهش دهید
تجربه ی اضطراب در هفته های منتهی به عمل جراحی بینی قابل درک بوده و امری عادی است. توصیه ی ما به شما این است که سعی کنید هدف نهایی انجام عمل را یادآوری کنید. در این مرحله، شما با عمل جراحی آشنا بوده و رابطه ی خوبی را با جراح خود برقرار کردهاید.
سعی کنید به جراح خود اعتماد کنید و قبول کنید که او قادر است همه ی کارها را به خوبی انجام دهد. همچنین به این فکر کنید که احتمال ایجاد عوارض ناخواسته در برابر یک عمل جراحی موفقیت آمیز بسیار نادر است. هر زمانی که حس ترس به شما دست داد، به ظاهر بهبود یافته ی خود پس از انجام عمل جراحی فکر کنید.

آیا پس از انجام عمل جراحی بینی مشکل تنفسی پیدا خواهم کرد؟
در عمل جراحی زیبایی و یا ترمیمی بینی، زمانی که بینی به خوبی بهبود یافت، فرایند تنفس شما نباید دچار هیچ گونه مشکلی شود. با استفاده از یک روش ساختار محور برای جراحی بینی میتوان وضعیت تنفس فرد را حفظ کرده و حتی آن را بهبود بخشید.

عمل جراحی بینی چقدر هزینه دارد؟
هزینه ی عمل جراحی بینی بسته به مهارت جراح، موقعیت مطب او، تجهیزات مورد نیاز برای انجام عمل و پیچیدگی و شدت عمل جراحی انجام شده تا حد زیادی متغیر خواهد بود.