لیفت بازو

براکیوپلاستی، که تحت عنوان لیفت بازور نیز شناخته میشود، یک روش جراحی است که برای برداشتن پوست و چربی اضافی در ناحیه فوقانی بازو از آن استفاده میشود تا باوزی متناسبتری داشته باشید. افرادی که وزن زیادی از دست میدهند (یا به علت جراحی چاقی یا رژیم و ورزش) و افرادی که به دلیل افزایش سن و یا به دلایل ژنتیکی دارای پوست شل در قسمتهای فوقانی بازو هستند، کاندیدهای خوبی برای این روش هستند. به طور کلی، پوست شل دارای توانایی محدودی برای بازگشتن بعد از کشیدگی است. براکیوپلاستی برای افزایش مزایای زیبایی خود، اغلب با روش دیگری ترکیب میشود.

از شر چربیهای بازو خلاص شوید

جراحی لیفت بازو برای مقاصد زیر طراحی میشود:

شکل و خطوط بازوها را بهبود بخشد.

پوست اضافی / آویزان حاصل از کاهش وزن یا پیری که در بازو وجود دارد، را از بین ببرد.

شکل و ظاهری ظریفتر و مناسبتر به بازو بدهد.

اگر شما علاقه مند به یادگیری مطالب بیشتری در مورد عمل جراحی لیفت بازو هستید، لطفا با کلینیک زیبایی دکتر حعفری پور تماس بگیرید و زمانی را برای جلسه مشاوره شخصی خود را با پزشک بگیرید. در طول جلسه شما، دکتر انتظارات کلی شما را مورد بحث قرار میدهد، تا تعیین کند که آیا براکیوپلاستی میتواند به طور کامل در حصول اهداف زیبایی مورد نظرتان به شما کمک کند یا خیر. شما باید به صورت آماده در خصوص تاریخچه پزشکی خود (از جمله هر نوع عمل جراحی در گذشته)، بیماریهای فعلی، آلرژی و داروها به جلسه مشاوره بیایید.

اگر دکتر جفری پور احساس کند که شما کاندید خوبی برای جراحی لیفت بازو هستید، او قبل از تعیین زمان برای عمل جراحی، در مورد روشهای مختلف، هزینهها و عوارض جانبی بالقوه برای شما توضیحات لازم را ارائه خواهد نمود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن03136266851 تماس حاصل فرمایید.

کاندیدهای فرم دهی بازو

یک کاندید خوب برای عمل لیفت بازو فردی است که دارای بازوهای شل و یا ترکیبی از چربی و پوست اضافی است. معمولاً، هر چه بیمار جوانتر باشد، بهتر است، اگرچه سن خیلی فاکتور مهمی در این عمل نیست و بهترین کاندیدها کسانی هستند که دارای شرایط سلامتی خوبی هستند و انتظارات واقعی در مورد عمل جراحی دارند.

مزایای استفاده از جراحی لیفت بازو چیست؟

آویزان شدن پوست بالای بازوها باعث خجالت میشوند و میتوانند لباسهایی که فرد باید بپوشد را به او تحمیل کنند. یک عمل لیفت بازو، بازوها را به صورت خوش اندام و خوش فرمتر بازسازی میکند و باعث میشود شخص در مورد ظاهر خود احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد: خصوصاً در فصل تابستان، زمانی که لباسهایبدون آستین مد است. با پیشرفتهای اخیر در تکنولوژی جراحی، انجام عمل جراحی لیفت بازو ایمنتر و باارزشتر از همیشه شده است چرا که در حال حاضر این عملها دارای کمترین میزان اسکار ممکن هستند.

آیا قبل از عمل جراحی لازم است کارهایی را انجام دهم؟

برای کاهش کبودی و خطر هماتوم (غدهی خون لخته شده)، توصیه میشود که حداقل یک هفته قبل و بعد از عمل، مصرف ویتامین E و رقیق کنندههای خون را متوقف کنید. اگر رقیق کنندههای خون که برای شما تجویز شده است، را مصرف میکنید، ممکن است نیاز به تأیید پزشکی داشته باشید و باید از پزشک خود بخواهید دستورالعملهایی برای نحوه توقف مصرف این داروها به شما ارائه دهد. همچنین باید حداقل دو هفته قبل از جراحی و یک هفته پس از جراحی، از مصرف تمام داروهای گیاهی و قرصهای رژیمی (با نسخه و بدون نسخه) خودداری کنید. در کلینیک دکتر جعفری پور، قبل از اینکه عمل جراحی انجام شود، لازم است که سلامت کلی داشته باشید.

فرایند عمل جراحی لیفت بازو

براکیوپلاستی یک روش جراحی است که میتواند با استفاده از دو تکنیک انجام شود:

لیفت بازو به طور کامل

لیفت بازو به طور کامل تکنیک مورد استفاده برای جراحی حذف پوست اضافی است که از بالای بازو آویزان است و شامل برش ایجاد شده در زیر بغل و در امتداد زیرین بازو تا آرنج است. لیفت بازو به طور کامل، گزینه خوبی برای بیماران مبتلا به فقدان خاصیت ارتجاعی پوست به علت فرایند پیری طبیعی یا افرادی که مقدار زیادی پوست و چربی اضافی در نتیجه کاهش شدید و سریع وزن در بازو دارند، است. اکثر بیماران جراحی چاقی، نیاز به جراحی براکیوپلاستی سنتی خواهند داشت، چون مینی لیفت بازو قادر به ارائه اصلاح شدید مورد نیاز بعد از چنین کاهش شدید وزن نیست.

مینی لیفت بازو

این روش شامل ایجاد برش در زیر بغل است و مشابه با انجام عمل لیفت بازو به طور کامل، اما در مقیاس کوچکتر میباشد. روش مینی لیفت بازو معمولاً برای بیمارانی که به دلیل رژیم غذایی و ورزش، وزن آنها به میزان زیادی کاهش یافته است، یا بیمارانی که به علت فرآیند پیری طبیعی به میزان متوسطی پوست اضافی در بازوی آنها ایجاد شده است، مناسب میباشد.

روشهای مکمل و جایگزین

بیمارانی که دارای چربی بیش از حد در ناحیه بازو هستند ممکن است از عمل جراحی لیپوساکشن در کنار روش براکیوپلاستی استفاده کنند. بیمارانی که میخواهند ظاهر بازوهای خود را با روشهای غیرجراحی فرم دهی بدن بهبود بخشند، ممکن است تصمیم بگیرند که از درمانهای سفت سازی پوست با لیزر استفاده نمایند.

آیا جراحی لیفت بازو دردناک است؟

درد پس از جراحی به میزان قابل توجهی از یک بیمار به بیمار دیگر تغییر میکند و یک فرد معمولی نیاز به قرصهای مسکن خواهد داشت تا برای مدت 5 تا 7 روز، درد این عمل را درمان کند.

عوارض جانبی معمول در جراحی لیفت بازو چیست؟

عوارض جانبی بالقوه لیفت بازو، اگر چه نادر هستند، شامل: تورم، کبودی، درد، سفتی، مور مور شدن، بی حس شدن، عفونت، زخم، تورم، واکنش جانبی به بیهوشی، هماتوم، تومور سرومی، و از دست دادن احساس میباشند.

پس از انجام عمل لیفت بازو، بعضی از بیماران احساس سفتی در ناحیه بالای بازو تجربه میکنند چون این ناحیه در نتیجهی عمل، دچار تورم شده است. یکی دیگر از عوارض جانبی رایج که بیماران گزارش کردهاند، مور مور شدن دست است و این و همچنین علائم دیگر، با گذشت زمان نسبتاً با سرعت زیادی برطرف میشوند.

فرایند بهبود

کارهای خاصی وجود دارند که مانع روند بهبود طبیعی بدن شما نیستند و سرعت بهبودی عمل جراحی لیفت بازو را افزایش میدهند و شما میتوانید با انجام آنها، بهبود خود را تسریع کنید.

دارو

ممکن است بعد از عمل، احساس درد کمی داشته باشید که میتواند به راحتی با دارو کنترل شود. پس از مرخص شدن، دکتر برای شما نسخهای حاوی مسکن برای زمانیهایی که احیاناً احساس درد خواهید نمود و آنتی بیوتیک برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت، برای چند روز تجویز خواهد کرد.

بازوهای خود را حرکت ندهید

استراحت یکی از مهمترین چیزهایی است که میتوانید بلافاصله پس از عمل لیفت بازوی خود انجام دهید. در هفته بعد از عمل لیفت بازو، هیچگونه فعالیت بلند نمودن اجسام سنگین یا فعالیت بدنی شدید انجام ندهید. به هر حال، شما به زحمت خواهید توانست بازوهایتان را بلند کنید، بنابراین این کار نباید مشکل باشد. پس از عمل جراحی، تا جایی که امکان دارد بخوابید و استراحت کنید تا فرآیند بهبود تسریع شود. اگر خودتان را به زحمت بیاندازید و به اندازه کافی استراحت نکنید، روند بهبودی را به تأخیر خواهید انداخت.

شما باید روز بعد از عمل جراحی بلند شده و قادر به راه رفتن باشید، اگرچه بازوی شما به مدت چند روز زخم خواهد داشت.

بیشتر بیماران پس از تقریباً یک هفته، به کار خود باز میگردند؛ با این حال، به شما گفته خواهد شد که به مدت یک ماه از هر گونه تمرین شدید و حداقل به مدت شش هفته از بلند کردن اجسام سنگین اجتناب کنید.

پاک کردن و پانسمان زخمها

عفونت تنها در صورتی اتفاق میافتد که شما از زخمهای خود به خوبی مراقبت نکنید. در حین لیفت بازو، جراح شما برشهایی را در بازو ایجاد میکند که با بخیه (احتمالا قابل جذب) بسته میشوند. کاری که شما بعد از عمل جراحی باید انجام دهید، تمیز نگهداشتن زخم و پانسمان آن برای جلوگیری از عفونت است. جراح شما این ناحیه را با استفاده از باندهای ویژهای میپوشاند که شما باید یک هفته بعد از عمل جراحی، این ناحیه را پانسمان کنید و تمیز نگهدارید. با بانداژ، تمیز نگه داشتن و پانسمان زخم، میتوانید به روند بهبودی زخمهای خود سرعت ببخشید.

پوشاک متراکم را بپوشید

اینها لباسهای ویژهای هستند که بازوهای شما را فشرده میکنند تا تورم را به حداقل برسانند و جریان خون را بهبود بخشند. لباسهای فشرده باید پوشیده شوند، زیرا بدون گردش خون مناسب، شما شانس بهبودی را به نحوی که بدن شما شدیداً به آن نیاز دارد، به بدنتان نخواهید داد. انواعی از پوشاک متراکم وجود دارند که در زیر لباس معلوم نمیشوند، و این امکان را برای شما فراهم میکنند که بتوانید آنها را به صورت مخفی بپوشید.

زخم را به درستی کمتر کنید

ناحیه برش یک لیفت بازو از خود، اسکار به جا خواهد گذاشت. اگر چه زخمها به مرور زمان محو خواهند شد، میتوانید از آنها سریعتر خلاص شوید. کرمها و ژلهای زیادی در بازار وجود دارند که ادعا میکنند میتوانند جای زخم را خیلی زود بهبود دهند. پس از لیفت بازو، میتوانید با استفاده از محصولات کاهش اسکار، روند بهبود را سریعتر کنید.

پس از هر عمل جراحی، دستورالعملهای دکترتان را دنبال کنید. انحراف از راهنماییهای دکترتان میتواند فرایند بهبود زخم را مختل کند.

هزینه جراحی لیفت بازو چقدر است؟

هزینههای عمل نسبت به محل آن متفاوت است و شامل سه جزء است: هزینههای حرفهای جراح، هزینههای حرفهای بیهوشی و هزینه اتاق عمل. شرکتهای بیمه معمولاً هزینههای مربوط به این عمل جراحی را پوشش نمیدهند. آنها این جراحی را جزء جراحیهای زیبایی در نظر میگیرند. اکثر جراحان پلاستیکی برنامههای تأمین مالی دارند.

سؤالات رایج عمل لیفت بازو

آیا عمل جراحی لیفت بازو زخم خواهد شد؟

کاهش بالای بازو که شامل حذف پوست و چربی است، لزوماً ایجاد اسکار خواهد نمود. بسته به میزان پوست و چربی که باید برداشته شود، اسکار میتواند از نزدیکی آرنج شروع شود، از زیر بغل عبور کند و گاهی اوقات روی دیواره قفسه سینه قرار گیرد. مهم نیست که چه نوع برشی انتخاب میشود، تمام زخمها یک فرآیند بلوغ را طی میکنند که بهبود کامل و نامشهود شدن آنها میتواند تا یک سال طول بکشد. بعضی از زخمها بر روی بازوی داخلی قرار میگیرند به طوری که وقتی بازوی بیمار در کنار او قرار دارد، زخمها قابل مشاهده نیستند، در حالی که بعضی از زخمها در پشت بازو قرار دارند به طوری که از روبرو نمیتوان وجود زخم را تشخیص داد. تکنیک برش و مکان آن روی بازو، در طی مشاوره با پزشک، به طور دقیق مورد بحث قرار خواهد گرفت.

عمل جراحی لیفت بازو چقدر طول میکشد؟

براکیوپلاستی معمولاً از 1 تا 3 ساعت طول میکشد و اکثر بیماران میتوانند همان روز به خانه بروند.

چه نوع بیهوشی برای جراحی لیفت بازو استفاده میشود؟

اکثر عملهای جراحی لیفت بازو تحت یک بیهوشی عمومی انجام میشوند، اگر چه در برخی موارد ممکن است از بی حسی موضعی با آرامبخش استفاده شود.

آیا من قبل از لیفت بازو، باید مصرف سیگار را ترک کنم؟

دکتر به شما توصیه میکند حداقل یک ماه قبل و یک ماه پس از عمل از مصرف سیگار خودداری کنید زیرا نیکوتین موجود در سیگار، تأمین خون به پوست را کاهش میدهد. تأمین خون عامل مهمی در روند بهبود است و ضروری است که این دستورالعمل دنبال شود.

چه زمانی بخیههای جراحی لیفت بازو برداشته میشوند؟

اگر بخیههای قابل جذب برای جراحی شما مورد استفاده قرار نگرفتهاند، بسته به ناحیه جراحی بخیهها بین 1-2 هفته برداشته میشوند.

آیا میتوان سایر عملهای جراحی را همزمان با جراحی لیفت بازو انجام داد؟

در بسیاری از موارد، هنگامی که یک بیمار دارای کاهش وزن به میزان مناسبی است، قسمتهای مختلفی در بدون او وجود دارند که نیاز به جوان سازی مجدد دارند، و میتوان برای به حداقل رساندن زمان بهبود مربوط به هر کدام از عملهای جراحی زیبایی، همهی این عملها را در یک روش با هم ترکیب کرد. بعضی از روشهای محبوب که با جراحی لیفت بازو ترکیب میشوند، شامل بزرگ کردن سینه، لیفت پستان، آبدومينوپلاستی، لیپوساکشن و عملهای بخش زیرین بدن از قبیل لیفت نشیمنگاه یا ران هستند. در طول مشاوره، گزینههای مورد نظرتان بر اساس شرایط شخصی شما مورد بحث قرار میگیرد.

لیفت بازولیفتینگ(لیفت) صورت یا کشمراقبت های پس از عمل جرمراقبت های بعد از عمل بینپیشگیری از تو دماغی شدن صتخلیه ژل لب از بین بردن تجوش زدن صورت بعد از عمل برفع و از بین بردن غبغب با رژیم غذایی بعد از عمل بینسالک چیست ؟ درمان اسکار وعمل جراحی پلاستیک پیشانیصفحه اصلیبیوگرافیجراحی بینیمراحل عمل زیبایی بینیعمل بینی در اصفهانفیلم های جراحیگالری عکسجراحی زیبایی گوشسوالات پزشکیجراحی پلکمقالات جدیدتزریق ژل و بوتاکس و چربیپروتز گونه و چانهلیزرشکاف لب و کام مادرزادیسایتهای دیگرارتباط با ما