منو اصفهان ، خیابان توحید جنوبی ، مجتمع ژیوار ، طبقه دوم - تلفن : 31312355

پف چشم ها

پف چشم ها معمولا چند علت دارد :
1-زیاد بودن چربی اطراف چشم که معمولا در اثر افزایش سن به صورت کیسه های شلی در آمده و در پلک بالا وپایین خود را نشان می دهد. درمان این موارد به صورت درمان جراحی می باشد که از طریق داخل ملتحمه چشم چربی اضافه خارج می شود و سپس دوخته می شود. بیماران باید توجه داشته باشند خارج کردن تمام پف چشم و چربی زیاد از اطراف چشم به صلاح بیمار نیست چون باعث می شود چشم حالت توخالی و گود را نشان دهد و به زیبایی کمکی نمی کند.
2- علت دوم جهت پف چشم ها افزایش مایع بین بافتی در زیر پلک پایین یا بالا می باشد که معمولا در اثر آلرژی و بیماری کلیوی ایجاد می شود واین موارد نیاز به جراحی ندارد و با دارو اصلاح می شود. 3- علت آخر جهت پف چشم ها ، بیماری تیروئید به صورت پرکاری یا کم کاری می باشد که در این موارد تجمع بافتی در اطراف چشم ایجاد می شود وباعث پف چشم ها می شود و در این حالت بهترین کار درمان بیماری تیروئید می باشد. اما اگر بعد از درمان کامل باز هم مقداری پف چشم باقی بماند می توان جراحی به صورت محدود انجام داد.
با تشکر دکتر جعفری پور
www.drjafaripour.com